התנגדות לצו ירושה 

תוכן עניינים

התנגדות לצו ירושה

ישנם אנשים העורכים צוואה טרם פטירתם אשר מסדירה את חלוקת הרכוש למשפחתם לאחר אריכות ימים ושנים. במקרים בהם המנוח לא הספיק לערוך צוואה ניתן להוציא צו ירושה אשר מהווה מסמך משפטי המבהיר מיהם יורשיו החוקיים של הנפטר על פי חוק הירושה. כיוון שמדובר בהוראה משפטית, הרי שניתן להגיש התנגדות לצו ירושה. את ההתנגדות לצו הירושה יש להגיש במועד סמוך לפרסום צו הירושה בהתאם למועד הנקבע לכך. לאחר הגשת ההתנגדות התיק מועבר לבית המשפט לענייני משפחה, שם יקבע האם לקבל את ההתנגדות ולשנות את צו הירושה, או לאשרו.

עילות התנגדות לצו ירושה 

מהן העילות בגינן ניתן להגיש התנגדות לצו ירושה ?

  • המנוח השאיר אחריו צוואה שיש לפעול על פי הוראותיה ולכן אין לפעול לפי חוק הירושה
  • למנוח ישנם עוד ילדים שהמשפחה אינה יודעת עליהם ואינם כלולים בצו הירושה
  • המנוח השאיר בת זוג (ידועה בציבור)
  • מגיש ההתנגדות טוען כי היורשים אינם רשאים לרשת את המנוח על פי חוק

את ההתנגדות לצו ירושה יש להגיש במסמך המלווה בתצהיר מאומת וחתום על ידי עורך דין. כתב ההתנגדות יכיל את טענות המתנגד ואת נימוקי ההתנגדות. מומלץ לתמוך בטענת המובאות על ידי מסמכים רלוונטיים.
תהליך זה כמו גם תיקים אחרים הנוגעים לענייני משפחה תוכלו להפנות למשרד עו"ד אברהם הופרט אשר מתמחה בדיני משפחה. 

מנצחים למענך בבית המשפט

משרד עו"ד אברהם הופרט הינו משרד ותיק ומוכר וקוצר הצלחה בבתי המשפט כבר למעלה מ-30 שנים. התיקים בהם המשרד מתמחה הם דיני משפחה, נישואין וגירושין, ניסוח ואישור הסכמי ממון, ידועים בציבור, זכויות גישור, ירושות וצוואות, חוזים ועוד. נוסף על כך המשרד מספק שירותי נוטריון. המשרד דוגל במצוינות ושירות מהמעלה הראשונה תוך מתן דיסקרטיות מלאה ונאמנות ללקוח, מתוך יחס אישי.
פנה אלינו כעת ונעשה כל שבידנו להצלחתך ולמענך בבית המשפט.

שאלות נפוצות

נוסף להליך המשפטי, ישנן דרכים נוספות להתנגדות לצו ירושה. ניתן לנסות להשיג הסכמה ופתרון חד-צדדי עם שאר הירושים על ידי שיחות ומו"מ מולם. חשוב לזכור שכל מקרה הוא ייחודי ויש להתייעץ עם משפחה ומומחה משפטי על מנת להתבצע את השלבים המתאימים ביישוב הסכסוכים.

עורך דין לענייני משפחה וירושה מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בדיני משפחה, תכנון עיזבון וירושה. כדאי להתייעץ עם עו"ד משפחה כאשר אתם זקוקים לסיוע בתכנון עיזבון, עריכת צוואה, פתרון סכסוכי ירושה או ייצוג בהליכי גירושין והעניינים הנלווים להם (חלוקת רכוש, מזונות , משמורת וכו').

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע רבות בגישור ופתרון סכסוכים הקשורים בירושה. הוא ינתח את ההיבטים המשפטיים, ינהל משא ומתן בשמכם, ובמידת הצורך ייצג אתכם בבית המשפט. המטרה שלו היא למצוא פתרון הוגן לסוגיות במחלוקת תוך מזעור עימותים ושמירה על קשרים משפחתיים.

גישור ושיטות יישוב סכסוכים חלופיות מספקות גישה לא אגרסיבית ליישוב סכסוכים בדיני משפחה. הם מעודדים תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה ומציאת פתרונות מועילים הדדיים. ניתן ולעיתים מומלץ לבחון את האפשרויות הללו כדי לעזור להגיע לפתרון מחוץ לבית המשפט, לחסוך זמן, כסף ולהפחית עימותים.

זה לא הזמן להסס, אני זמין למענך

אשמור על האינטרסים שלך בנחישות ורגישות!